Vuoden 2024 tapahtumakalenteri

Tapahtumista ilmoitetaan Kunnallislehden yhdistyspalstalla, kotisivuilla sekä Facebookissa

Tapahtumat , joissa vain nimi, lisätään tietoa myöhemmin lähempänä tapahtuman ajankohtaa.

Tämä vuosi on yhdistyksemme 110 v. juhlavuosi

V.2024  Toimintasuunnitelma

TAMMIKUU

30.01.2024 Menemme katsomaan Myrskyluodon Maijaa Paimio Bio Stara (ohj.Tiina Lymi) . Esitys alkaa klo18 ja kestää 2h45min. Lähtö kimppakyydein Sauvon torilta klo 17.30. Lippu maksetaan Marttojen tilille viitenumerolla 1038. Sitovat ilmoittautumiset Riitalle 26.1. mennessä p.040 774 1478 ( häneltä saa tarkemmat tiedot ilmoittautumisen yhteydessä).

HELMIKUU

12.02. klo 18-20 Kaikille avoin Martan Teehetki  klo 18-20  Sauvo-talon Yhdistystila Naakkalassa, Vahtistentie 5. Tule maistelemaan eri teelaatuja ja samalla tutustumaan marttatoimintaan. Voit ottaa oman mukin mukaan. Kaikkien kävijöiden kesken arvotaan tuotepaketti. Ota ystäväsi mukaan.Tervetuloa!

MAALISKUU

13.03. Vuosikokous  klo18 Kalles Backa, Sauvontie 55. Käsitellään sääntöjen määräämät asiat. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

16.03. Retki Turun Kädentaitomessuille

Lähtö Sauvon torilta klo 10.00 ja paluu samaan paikkaan noin klo 16.00.

Matkan hinta on 27€

Hintaan sisältyy yhteiskuljetus bussilla edestakaisin ja sisäänpääsymaksu messuille.

Ilmoittautuminen Riitalle 29.2.2024 mennessä puh. 040 774 1478

Ilmoittautumisen yhteydessä saat maksuohjeet.

Retki toteutuu, jos lähtijöitä on vähintään 20. Muutkin kuin jäsenet ovat tervetulleita.

HUHTIKUU

15.04. Tekstiilien kierrätys-ilta klo 18.00 Yhdistystila Naakkalassa, Vahtistentie 5 ( kunnantalon alakerrassa). Tietoa tekstiilien kierrätyksestä ja ideoita uusiokäytöstä. Sekä vaatteiden vaihtoa periaatteella "tuo tullessasi -vie mennessäsi". Eli tuo ehjä ja hyväkuntoinen vaate/vaatteita, joita et enää itse käytä ja voit löytää jotain sinulle sopivaa muiden tuomista vaatteista.

30.04.   Kotisiman ja munkkien myyntiä Sauvon K-Marketin edessä klo 15 eteenpäin niin kauan kuin tuotteita riittää. Sima 5€ / 1,5 l pullo ja munkit 5€ / 5 kpl. Käteismaksu. Tervetuloa!

TOUKOKUU

JUHLAT METSÄSSÄ

Juhlimme 15.5. klo 18 Suojalan laavulla (Järvenkyläntie 166), oman yhdistyksemme 110 v juhlaa, Marttajärjestön 125 v juhlavuoden mukaisesti metsä -teemalla.

Illan ohjelmassa luontopolku (liikuntarajoitteet huomioitu), makkaran paistoa, kahvit, seurustelua ja mukavaa yhdessäoloa.

Tervetuloa!

KESÄKUU

5.6. klo 18 Vietämme Kauneus-iltaa Sauvon Hakkisten kololla (Sauvon Pappila, Pappilantie 4)

Saamme vieraaksemme asiantuntijoita, jotka kertovat ihonhoitotuotteista, hiuksista, meikeistä ja värianalyysistä.

Tervetuloa!

HEINÄKUU

Martan päivän viettoa

Sauvon Iltatori;  Kirkonkylän marttojen kahvikioskin myyntivuoro pe 12.07.

ELOKUU

Uintiretki  Marjaniemen saunalle vko 32

31.08. - 01.09.  Juhlavuoden retki Ahvenanmaalle

la 31.8.2024
Matkalle lähdetään Sauvosta klo 8.00. Ajetaan Naantalin satamaan, josta lähdemme klo 10.30 Finnlinesin uudella aluksella kohti Ahvenanmaan Långnäsiä. Matkalla saadaan nauttia kauniista saaristomaisemista uuden aluksen raikkaissa tiloissa. Klo 13.00 ryhmälle on varattu saaristolounas ruokajuomineen. Perille Långnäsiin saavumme klo 15.00. Paikallinen opas on ryhmää vastassa ja hänen johdolla lähdemme tutustumaan alueen mielenkiintoisiin paikkoihin. Aluksi vierailemme Amalias Limonadfabrikissa ja kuulemme tarinoita yrityksestä. Täällä on laaja valikoima erilaisia limonadeja, olutta, jne. Mercedeksen suussa sulavat suklaatuotteet ovat myös valikoimassa.

Matka jatkuu Pellaksen laivurintaloon, joka tunnetaan esimerkiksi Ulla-Lena Lundbergin Ahvenanmaa trilogiasta. Pellakseen liittyy myös tunnetun nelimastoparkki Herzogin Cecilian tarina ja sen haaksirikko Englannin kanaalissa. Täällä saamme nauttia esittelyn lomassa iltapäiväkahvit Ahvenanmaan pannukakun kera.

Open Water Brewery on pienpanimo, johon tutustumme ennen Maarianhaminaan saapumista. Täällä on myös ostomahdollisuus.

Maarianhaminassa teemme vielä pienen opastetun kiertoajelun ja saamme kuulla tarinoita kaupungin historiasta ja nykypäivästä. Majoittuminen keskustan hyvätasoiseen Hotel Pommerniin.

su 1.9.2024
Aamiainen hotellissa. Klo 9.00 lähdemme ajamaan tutun oppaan johdolla kohti Bomarsundin linnoituksen raunioita. Käymme ihailemassa näköalaa Notvikenin vartiotornin raunioilla ja sen jälkeen tutustumme Bomarsundin hienoon vierailukeskukseen, jossa saadaan paljon lisätietoa alueen historiasta.

Noin klo 11.15 siirrymme Kastelholman linnan alueelle ja lounastamme julkkiskokki Micke Björklundin Åland  Distillery-ravintolassa.

Lounaan jälkeen ajamme Stallhagenin panimoon, jossa ryhmäläisillä on ostomahdollisuus. Panimon kaupassa on myynnissä oluiden lisäksi muitakin Ahvenanmaan tuotteita, kuten omenamehhua, käsitöitä, jne.

Iltapäivällä palaamme Maarianhaminaan ja paluumatkalle lähdemme klo 14.25 M/S Viking Gracella, joka saapuu Turun satamaan klo 19.50. Ajo Sauvoon.

Matkan hinta (min. 25 lähtijää):

278 €/hlö jaetussa 2-hengen huoneessa
335 €/hlö yhden hengen huoneessa

Sauvon Kirkonkylän Marttojen jäsenille hinta juhlavuoden merkeissä 265 euro/hlö jaetussa 2-hengen huoneessa.

Matkalle voivat osallistua myös muut kuin Martat eli puolisosi, ystäväsi jne. voivat myös osallistua.

Sitovat ilmoittautumiset Riitalle (puh. 040 774 1478) mahdollisimman pian ( viimeistään 31.05). Ilmoittautumisen yhteydessä saat maksuohjeet.

Huomioitavaa:
*Matkalla tarvitaan mukaan henkilöllisyystodistus (esim. ajokortti)
*suosittellaan matkavakuutuksen hankkimista jo hyvissä ajoin ennen matkan ajankohtaa

SYYSKUU

Sieniviikko, sieni-ilta 07.09.